Strona główna>Artykuly>Opony rolnicze nowej technologii Very Flexion (VF), czujniki ciśnienia, zerowe ciśnienie

Opony rolnicze nowej technologii Very Flexion (VF), czujniki ciśnienia, zerowe ciśnienie

Opony rolnicze nowej technologii Very Flexion (VF), czujniki ciśnienia, zerowe ciśnienie

Producenci ogumienia wychodzą naprzeciw potrzebom rolników, wdrażając w swoich fabrykach technologie XXI wieku. Nieustanne testowanie nowych rozwiązań ma na celu doskonalenie i optymalizację opon dla pojazdów rolniczych. Nowoczesne ogumienie cechuje elastyczność, trwałość i stabilność przy jeździe nawet z dużym obciążeniem lub ze znacznie zredukowanym ciśnieniem.

Very High Flexion - czyli elastyczność

Zaprezentowane przez firmę Continental modele: VF TractorMaster Hybrid, VF TractorMaster oraz VF CombineMaster są dobrym przykładem na to, jak elastyczność ogumienia wpływa na komfort użytkowania, trwałość opony, oszczędność paliwa, czasu oraz zwiększenie ochrony gleby przed jej zagęszczeniem.


W standardowych oponach regulacja ciśnienia jest wskazana i powinna uwzględniać stopień obciążenia pojazdu oraz nawierzchnię, po której się porusza (jazda po drodze/ praca w polu). Technologia Very Flexion jest idealną odpowiedzią na to zróżnicowane środowisko pracy rolników oraz uciążliwą konieczność częstej regulacji ciśnienia.


Opony rolnicze Continental VF TractorMaster Hybrid, VF TractorMaster oraz VF CombineMaster, w których zastosowano technologię VF, wyróżniają się bardzo elastycznymi ścianami bocznymi, co pozwala osiągnąć stabilność toru jazdy nawet przy dużym obciążeniu lub zmniejszonym ciśnieniu, a ponadto wyraźnie zwiększa wytrzymałość opony. Producent osiągnął to poprzez optymalizację geometrii opasania i stopki.


Wspomniana stopka jest kluczowym elementem tego typu modeli ogumienia. Gwarantuje ona odpowiednie ułożenie opony na feldze, a także umożliwia uzyskanie lepszego ugięcia opony (dzięki mniejszemu wierzchołkowi stopki). Cała stopka jest natomiast większa i bardziej elastyczna w porównaniu do standardowych modeli. W technologii Very Flexion stopka pozwala na znaczne zmniejszenie obciążenia pozostałych komponentów opony, co umożliwia dłuższe i bezawaryjne korzystanie z ogumienia.


Poza niestandardowo wyprofilowaną stopką, w oponach VF użyta została technologia nylonowego karkasu - N.flex. Opatentowany i innowacyjny materiał jest tak elastyczny, że z powodzeniem absorbuje wstrząsy, a jednocześnie bez ryzyka trwałych odkształceń wraca do pierwotnego kształtu. Również po dłuższym postoju zminimalizowane jest ryzyko spłaszczeń bieżnika, które w przypadku standardowego ogumienia skutkują często nierównomierną pracą opony.


Ponadto w innowacyjnych oponach Very Flexion powierzchnia barku i opasania jest większa i sztywniejsza w porównaniu do standardowej opony. Ogumienie, w którym zastosowano technologię VF, dzięki zoptymalizowanej w ten sposób konstrukcji wyróżnia się mniejszym ryzykiem deformacji i uszkodzenia przykładowo przez przebijające się występy bieżnika.


Dzięki większej elastyczności opony VF TractorMaster Hybrid, VF TractorMaster oraz VF CombineMaster są w stanie wytrzymać takie samo obciążenie przy mniejszym o 40% od standardowej opony ciśnieniu, a także uniosą większe o 40% od standardowego ogumienia obciążenie - przy takim samym poziomie ciśnienia i maks. prędkości. Podobną technologię zastosował również w swoich oponach rolniczych Michelin w modelu Michelin Xeobib


Czujniki ciśnienia w oponach rolniczych

Kolejnym krokiem w nowoczesność w świecie opon rolniczych jest zintegrowany system monitorowania ciśnienia w oponach, który proponuje firma Continental. System ten składa się z: czujników, stacji ContiConnect Yard Reader, portalu internetowego oraz usługi wysyłki powiadomień.


Zaprojektowana w procesie modelowania komputerowego opona TractorMaster VF Hybrid, łączy w sobie technologię Very Flexion z systemem monitorowania ciśnienia wewnątrz opony. Jej projekt powstał w nowoczesnej jednostce badawczo-rozwojowej w Lousado (fabryka Continental w Portugalii).

Opony Continental VF

Jak istotną rolę odgrywa kontrola ciśnienia, nie trzeba nikogo przekonywać. Niedopompowane opony powodują zwiększenie zużycia paliwa podczas jazdy po twardej nawierzchni. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie w oponie jadącej po miękkim podłożu (w polu) skutkuje zagęszczeniem gleby. Dzięki zintegrowanym czujnikom ciśnienia, operator otrzymuje informację o konieczności optymalizacji ciśnienia wewnątrz opon. Jeśli pojazd wyposażony jest w sprężarki powietrza, operator może wyregulować ciśnienie w oponach bez wychodzenia z kabiny!


Kolejnym atutem zastosowania technologii Continental jest stała i regularna kontrola ciśnienia i temperatury wewnątrz opon. Zbieranie tego typu danych przez dedykowany program, umożliwia obniżenie kosztów eksploatacji, maksymalne wydłużenie żywotności opon i pojazdów, a także wpływa na poprawę bezpieczeństwa i oszczędność czasu rolnika.


Zerowe ciśnienie

Zupełnie zaskakująca może być dla wielu informacja, że jakakolwiek opona rolnicza może pracować z zerowym ciśnieniem! Przykładem takiej innowacji jest Model AgriCup, stworzony przez izraelską firmę Galileo Wheel Ltd. Od 2011 roku firma wprowadziła swoją innowacyjną technologię do opon sektora rolniczego, przemysłu i budownictwa.


Model AgriCup dzięki swojej elastyczności, może wybrzuszać się do wewnątrz, co znacznie zmniejsza niebezpieczeństwo uszkodzenia opony. Jednak nawet w przypadku poważnego jej uszkodzenia, opona pozwala na kontynuowanie jazdy bez konieczności przestoju. Opona ma wbudowany mechanizm, który zapobiega przebiciu bocznych ścian. Łączy w sobie zalety gąsienic gumowych i opon radialnych dla kombajnów i ciągników - dzięki swojej elastyczności powoduje zmniejszenie zagęszczenia gleby. Również dzięki większym rozmiarom opona minimalizuje nacisk wywierany na podłoże, co przyczynia się do ochrony gleby a w konsekwencji - do zwiększenia plonów.


Opona AgriCup w kształcie akordeonu pasuje do standardowych felg. Nie jest w żaden sposób konieczne dostosowywanie maszyn do tego modelu.

  Infolinia:

  32 706 10 18