Opony>Artykuły>Opony osobowe>AUTO BILD Test Opon Letnich 2025
AUTO BILD Test Opon Letnich 2025

AUTO BILD Test Opon Letnich 2025

Sezon opon letnich zbliża się wielkimi krokami! AUTO BILD przetestował najnowsze opony letnie w popularnym rozmiarze 225/40 R18, aby pomóc Ci bezpiecznie wejść w wiosnę. W teście wzięło udział aż 52 kandydatów, ale tylko 20 najlepszych przeszło do głównej rundy. ale tylko 20 najlepszych przeszło do głównej rundy.

Jak Wyłoniono Finalistów?

W ramach wstępnej kontroli bezpieczeństwa sprawdzono drogę hamowania opon na mokrej (od 80 km/h) i suchej (od 100 km/h) nawierzchni.

Wyniki Testu: Kto Się Wyróżnił?
Dobra wiadomość! Około połowa kandydatów uzyskała ocenę "wzorową" lub "dobrą". Goodyear i Michelin podzielili się pierwszym miejscem, a tuż za nimi uplasowały się Bridgestone, Continental, Hankook i Kumho zajęły czwarte miejsce z tą samą liczbą punktów.

Uwaga na Najtańsze Opony!
Test pokazał, że kierowanie się wyłącznie najniższą ceną przy zakupie opon może być niebezpieczne. Opony, które nie przeszły wstępnej kontroli bezpieczeństwa, zazwyczaj osiągały słabe wyniki w dalszych testach.

Oszczędzaj Mądrze!
Można zaoszczędzić na oponach, ale w sprytny sposób. AUTO BILD obliczył maksymalny koszt zakupu opon i zestawił go z ceną zakupu i oporem toczenia, obliczając cenę za kilometr jazdy. Okazało się, że zwycięzcy testu, Goodyear i Michelin, wypadli najlepiej na całe pod względem kosztów ze względu na niski opór toczenia, który przekłada się na mniejsze zużycie paliwa lub energii elektrycznej.

Chińscy Producenci Doganiają Konkurencję!

Sailun udowadnia, że chińscy producenci opon również robią postępy. Właściwości jezdne opon Sailun są bezpieczne, a nawet lepsze niż niektórych tradycyjnych marek.

Wyniki Testów na Mokrej i Suchej Nawierzchni:

Mokra nawierzchnia: Hankook i Kumho osiągnęły najlepsze średnie wyniki. Michelin i Bridgestone były na równi. Pirelli miało zbyt długą drogę hamowania i słabe wyniki w aquaplaningu. Opony marki Autogrip wypadły katastrofalnie na mokrej nawierzchni.

Sucha nawierzchnia: Bridgestone i Dunlop wyróżniali się w hamowaniu. Hankook i Goodyear uzyskali najlepsze czasy okrążeń w prowadzeniu, a sportowe opony Bridgestone, Michelin i Pirelli zapewniały dynamiczną jazdę. Autogrip zawiódł w obu kategoriach.

Opona Sailun Atrezzo ZSR2

Szczegóły Dotyczące Opony Sailun Atrezzo ZSR2:

Opona Sailun Atrezzo ZSR2 92 Y w rozmiarze 225/40 R18 kosztuje około 288 zł. Jej etykieta UE wskazuje klasę B oporu toczenia, a przystosowanie na mokrej nawierzchni i hałas przejazdu na poziomie 69 dB (A,A). W teście AUTO BILD opona Sailun Atrezzo ZSR2 uzyskała ogólną ocenę 2,5 (gdzie 1,0 = "bardzo dobra", 6,0 = "niedostateczna"!) i zajęła 10. miejsce, otrzymując werdykt "zadowalający". W poszczególnych dyscyplinach uzyskała m.in. ocenę 2+ za hamowanie na mokrej nawierzchni, 2 za aquaplaning, 2 za aquaplaning na zakręcie, 2 za obsługę na mokrej nawierzchni, 2+ za hamowanie na suchej nawierzchni, 2+ za komfort toczenia i 2+ za hałas przejazdu.

Wybór odpowiednich opon letnich ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa i prowadzenia Twojego pojazdu. Test AUTO BILD dostarcza cennych informacji, które pomogą Ci podjąć świadomą decyzję. Pamiętaj, że nie zawsze najtańsze opony są najlepszym wyborem, a warto zwrócić uwagę na wyniki testów hamowania oraz właściwości jazdne na mokrej i suchej nawierzchni.

  Infolinia:

  32 706 10 18


Ustawienia

W każdej chwili możesz zmienić swoje preferencje dotyczące plików cookies w ustawieniach przeglądarki. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Analityka

Pliki cookie umożliwiają gromadzenie anonimowych informacji dotyczących aktywności użytkowników na stronie, co przekłada się na możliwość ciągłego doskonalenia naszego serwisu i sprawienia, że korzystanie z niego staje się bardziej intuicyjne.

Marketing

Analizujemy Twoje przeglądane treści i zakupy na naszej stronie, aby lepiej dostosować wyświetlane reklamy do Twoich zainteresowań. Dzięki temu prezentujemy Ci reklamy, które są bardziej przydatne i interesujące z Twojej perspektywy.