Branża motoryzacyjna prężnie rozwija się i idzie do przodu, producenci ogumienia muszą więc za nią nadążyć, obecne opony znacznie odbiegają od tych produkowanych 20-30 lat temu. Wcześniejsze opony rolnicze były produkowane z gorszej jakości mieszanki gumy, były twarde, sztywne wpływało to niekorzystnie na uprawy, wywierały duży nacisk, ubijały glebę. Obecnie opony zostały ulepszone, są robione z wyselekcjonowanych materiałów ,opony są niskociśnieniowe, nie ubijają gleby i nie uszkadzają upraw. Nowoczesna budowa zapewnia stabilność w trudnych terenach, bieżnik użyty w oponach sprawdza się idealnie w rolnictwie nie wpływając niekorzystnie na owoc pracy i zbiory.
Wybór opon rolniczych na naszej strone jest szeroki, występuje dużo rozmiarów, można dobrać odpowiednią szerokość , wysokość i średnicę felgi tak aby opony pasowały do przyczepy, którą się poruszamy, wstępuje też konstrukcja radialna, diagonalna oraz montażu dętkowym TT i bezdętkowym TL. Opony także różnią się między sobą indeksami prędkości i nośności. Możemy zaproponować opony do przyczep od producentów takich jak Taurus, Michelin, opony rolnicze Kleber które są jednymi z bardziej rozpoznawalnych , ale też marki tureckie jak Petlas, Ozka czy rodzimy producent któy wykonuje opony do przyczepy Kabat
Przyczepy rolnicze muszą radzić sobie z dużymi ciężarami, które muszą przewozić, czasem udźwig opony dochodzi do kilkunastu ton, a teren zazwyczaj jest grząski co wcale nie jest pomocne. Rolnicy zastanawiają się jakie ogumienie więc wybrać by poradziło sobie na wymagającym terenie i posłużyły jak najdłużej.
opony 10.0/75-15.3 | opony 11.5/80-15.3 | opony 12.5/80-15.3 |
opony 400/60-15.5 | opony 7.00-12 | opony 4.00-8 |
opony 15.0/55-17 | opony 8.25-20 | opony 9.00-20 |
Powinno się wykazywać dużym indeksem ładowności, występują modele gdzie nośności jest na poziomie powyżej 5 ton. Przy takim indeksie opona bez problemu powinna poradzić sobie przy transporcie zbiorów, zarówno dobrze poruszają się one na terenach typowo rolniczych, ale pokonanie odcinka drogi utwardzonej nie powinno być dla nich przeszkodą i znacznie wpłynąć na stan opony.
Wcześniej zostały wspomniane konstrukcję opon, przyjrzyjmy się im bliżej. Konstrukcja radialna - składają się z warstw ułożonych pod kątem prostym, posiadają mocne czoło opony, dzięki czemu opona może pracować z mniejszym ciśnieniem nie ugniatając tak gleby jak opony diagonalne. Konstrukcja diagonalna - opony składają się z nici krzyżowanych pod odpowiednim kątem, warstwy opasają oponę dzięki temu jest ona odporna na uszkodzenia mechaniczne, posiada mocne boki dzięki czemu możemy pokonywać ją bardzo wymagające tereny, tereny leśne gdzie nietrudno o przebicie, natomiast w oponach diagonalnych musimy użyć większego ciśnienia, opony mocniej ubijają glebę
Niezależnie od tego na którą budowę się zdecydujemy, opony zapewnią nam bezpieczny transport zbiorów. Zapewniają dobrą trakcję, dzięki przyczepności z podłożem nie musimy się martwić jazdą nierównym terenem, wszystko, cały ładunek zostanie na właściwym miejscu, ryzyko wystąpienia poślizgu została zredukowane do minimum.
Gdy już wybierzemy opony odpowiednie dla naszej przyczepy, chcemy aby posłużyły nam jak najdłużej, dlatego opowiem pokrótce jak eksploatować opony. Niezależnie od ich rodzaju, ważnym parametrem jest odpowiednie ciśnienie, za mocno napompowane opony rolnicze do przyczep lubią się zablokować w miejscu co powoduje szybsze zużycie bieżnika. Kolejnym parametrem jest odpowiednia geometria, dlatego lepiej wykonać wyważanie, które kosztuje znacznie mniej niż usuwanie awarii powstałej na skutek niewyważonych kół.
Gdy po przeczytaniu artykułu pojawią się u Państwa dodatkowe pytania zapraszamy do kontaktu.
Nasza firma prowadzi sprzedaż opon do przyczep w bardzo dobrych cenach, opinie o ogumieniu sprzedawanym w sklepie hurtopony.pl są bardzo dobre i klienci chwalą sobie sprzedawane produkty, które mogą zakupić hurtowo lub detalicznie w bardzo dobrych cenach.
© 2024 - All Rights with Hurtopony & Seolab