Opony do Lancia

opony do Lancia

Wybierz model samochodu marki Lancia.

Dobierz rozmiar opon do Lancia

Lancia


Założycielami firmy Lancia byli dwaj przyjaciele, Vincenzo Lancia oraz Claudio Fogolin. Lancia pracujący do tej pory dla Fiata, w 1906 roku postanowił opuścić zakład i założyć własną firmę. Od samego początku działalności firma ta zaskakiwała nowatorskimi rozwiązaniami, czasami zbyt nowatorskimi jak na owe czasy.  Pierwszy model Lancii nazwany Alfa, powstał już rok po założeniu firmy, a jego nadwozie miało formę skrzynkową. W roku 1913 zaprojektowano model Theta, w którym zastosowano urządzenia elektryczne. W 1918 roku Vincenzo Lancia opatentował kolejne nowatorskie pomysły, którymi były silniki ośmiocylindrowy oraz dwunastocylindrowy. Pierwszym modelem, który odniósł prawdziwy sukces była Lambda, w której zastosowano takie technologie jak niezależne zawieszenie przednich kół czy samonośne nadwozie.

Kolejną innowacją było nadwozie nie przenoszące drgań, które zamontowano w modelu Astura z 1931 roku. Lancia nie ustawała w swoich pracach i już dwa lata później wprowadziła do modelu Augusta hamulce hydrauliczne, będąc zarazem pierwszym producentem na świecie, który zastosował takie hamulce w aucie typu sedan. Kolejnym modelem była Aprilia z roku 1937, posiadająca niezależne zawieszenie wszystkich kół oraz hamulce bębnowe. W latach 50. Lancia oficjalnie zaangażowała się w sport motorowy, a Jej modele Aurelie B20 oraz Aurelie B21 zaczęły odnosić sukcesy sportowe. Jednak najwięcej sportowej chwały przyniosły firmie modele D20, D23, D24 oraz D25.

Za sprawą modelu D50 marka Lancia zaistniała także w Formule 1, zdobywając nawet pierwsze miejsce, jednak kłopoty finansowe sprawiły, że cały dorobek w tej dziedzinie sprzedano Ferrari. Od roku 1969 Lancia stała się częścią koncernu Fiata, produkując wciąż pod własną marką. Jednak mimo tej fuzji nie straciła ducha innowacji i w modelu Stratos z roku 1970 zastosowano nadwozie wykonane z aluminium i włókna szklanego. Dwa lata później powstał pierwszy model we współpracy z Fiatem, czyli Lancia Beta. Z kolei w modelu Beta Montecarlo Turbo zamontowano centralnie umieszczony silnik z elektronicznym wtryskiem oraz turbodoładowaniem. W roku 1984 powstał model Lancia Thema, który został zbudowany na tej samej płycie podłogowej co Alfa Romeo 164, Fiat Croma czy Saab 9000.

Natomiast największym uznaniem w historii Lancii cieszył się model Delta, którego pierwsza wersja powstała w roku 1980. Model ten przeszedł cztery kolejne wcielenia, aż w 2008 roku na wystawie w Genewie pojawiła się jego szósta generacja. Głównym dostawcą opon do Lancii jest marka Goodyear. I tak, na wyposażeniu modelu Delta do roku 2015 będzie można znaleźć opony Goodyear Excellence, Goodyear EfficientGrip, a także Goodyear F1 Assimetric. Z oponami Goodyear Excellence ukazuje się także Lancia Musa. Natomiast na wyposażeniu modelu Thessis Armored znalazły się opony Goodyear F1 Assimetric.

  Infolinia:

  32 706 10 18