Strona główna>Artykuly>Przyszłość rolnictwa leży w oponach

Przyszłość rolnictwa leży w oponach

Przyszłość rolnictwa leży w oponach

Szeroki wachlarz niezawodnego ogumienia rolniczego, dostępnego do każdego rodzaju pojazdu i zadania z którym przychodzi zmierzyć się rolnikowi to nieodzowny element oferty firmy Continental. Starania aby tworzyć coraz to lepsze, trwalsze i bardziej przyjazne dla gleby opony przynoszą zamierzony skutek. Efektem tego są modele opon z zastosowaną technologią VF - VF TractorMaster oraz VF CombineMaster, jak również modele z zastosowanymi technologiami N.flex, klocków d.fine czy technologią stopki - TractorMaster, Tractor70, Tractor85, CombineMaster. Wszystkie modele ogumienia posiadają wzór bieżnika układający się w literę V. Poniżej postaramy się przedstawić Państwu krótką charakterystykę każdego z wyżej wymienionych typów opon wraz z przeznaczeniem.

Zacznijmy od modeli przeznaczonych do ciągników, a więc: VF TractorMaster, TractorMaster, Tractor70, Tractor85

VF TractorMaster & TractorMaster

Inżynierowie z firmy Continental pracujący przy stworzeniu modelu VF TractorMaster mając na uwadze codzienną ciężką i długą pracę rolnika ciągnikiem, różnorodność podłoża na którym pracuje maszyna, różne prędkości oraz obciążenia dołożyli wszelkich starań aby opona ta posiadała wyższą wydajność na drodze oraz lepszą trakcję w polu. Było to możliwe poprzez użycie technologii VF podczas produkcji, której efektem jest możliwość jazdy z około 40% niższym ciśnieniem w oponach lub około 40% większym obciążeniem. Wskutek tego model VF TractorMaster zapewnia najlepszą elastyczność podczas zmiany podłoża z utwardzonej nawierzchni na pole. Z kolei model TractorMaster zaprojektowany został z myślą o wydłużonej żywotności tak aby zagwarantować rolnikom dłuższy czas użytkowania, bez względu na teren oraz warunki pogodowe. Według wyników testu niezależnej organizacji non-profit DLG (German Agricultural Society), która między innymi pomaga rolnikom w dokonywaniu rozsądnych inwestycji poprzez testowanie opon oraz maszyn rolniczych, opony Continental TractorMaster jest w czołówce opon rolniczych klasy premium, osiągając lepsze wyniki w porównaniu do podobnych opon innych producentów w takich kategoriach jak: wydajność opony - ponad 67% wyższa w porównaniu z innym ogumieniem dzięki jej szerokości; pokrycie gruntu (ha/h); zużycie paliwa - między 2.5% a 5% mniejsze w porównaniu do innych opon. Ocena wyników testu jest wiążąca przez 5 lat od 2019 roku dając gwarancję rolnikom że opony TractorMasters są dobrym wyborem w długoterminowym planowaniu. Przy tworzeniu obu typów ogumienia zastosowano technologię klocków d.fine, klocków które nie odpuszczają - z taką dewizą zostały zaprojektowane przez firmę Continental. Zapewniają lepszą trakcję w wyniku większej o 5% powierzchni klocków niż w standardowych oponach, co ma wpływ na to że opony pewnie trzymają się podłoża. Wyposażono je również w technologię stopki aby uzyskać wysoką wytrzymałość na uginanie ściany bocznej, znalazło to swoje odzwierciedlenie w zmniejszonym nacisku na glebę. Doskonałą wytrzymałość otrzymano za pomocą wykorzystania technologii N.flex, która odpowiada za wysoką odporność na uderzenia dzięki maksymalnemu wydłużaniu się nylonu. Model VF TractorMaster cechuje zmniejszone zagęszczanie gleby, natomiast TractorMaster odznacza się zwiększoną odpornością oraz przebiegiem.

Tractor70 & Tractor85

Rolnik kierowany pasją do swojej pracy, zamiłowaniem do upraw i zbieranych plonów pracuje wytrwale aż osiągnie zamierzony efekt. Aby nieco ułatwić mu tą pracę z pomocą przychodzą nowoczesne opony rolnicze. Wyposażone w najnowsze technologie zostawiają w tyle standardowe opony rolnicze, jednocześnie dbając o cenną glebę. Nowoczesne ogumienie marki Continental produkowane jest w nowej fabryce w Lousado w Portugalii. Jest to jeden z najnowocześniejszych zakładów, do którego przylega również ośrodek badawczo-rozwojowy. Przykładem takich opon do ciągników są modele Tractor70 oraz Tractor85. Zastosowano w nich wzór bieżnika wpływający na zdolność samooczyszczania się opony poprzez płynny wzór rowków i linii. W przypadku pierwszego - Tractor70 - powierzchnia styku opony z podłożem jest szersza niż w zwykłych oponach. Automatycznie przekłada się to na mniejszy nacisk na glebę podczas kontaktu bieżnika z glebą. Z kolei drugi model - Tractor85 jest bardziej wszechstronny, opona ta jest wystarczająco szeroka aby spełniać rolę uniwersalnej i jednocześnie wystarczająco wąska aby zgrabnie wpasować się w koleinę w ziemi. Idealna wytrzymałość wiąże się z olbrzymią odpornością na uszkodzenia uzyskaną poprzez skrajne wydłużanie się nylonu, było to możliwe do osiągnięcia za pomocą technologii N.flex wykorzystanej w trakcie produkcji modeli Tractor70 oraz Tractor85. Na koniec zadbano aby uzyskać dodatkowo efekt niskiej kompakcji gleby przy użyciu technologii stopki, dzięki czemu otrzymano wysoką wytrzymałość na ugięcie się ściany bocznej. Model Tractor70 wyróżnia minimalny nacisk na glebę, w przypadku modelu Tractor 85 jest to uniwersalność do każdego rodzaju zadań.

Idealne połączenie dla każdej osi kombajnu: oś przednia - CombineMaster z heksagonalną drutówką, oś tylna - VF CombineMaster z prostokątną drutówką.

VF CombineMaster & CombineMaster

Jeśli myślisz o ponadprzeciętnej wytrzymałości opony do kombajnu, zapewne pierwszym co przychodzi na myśl to właśnie modele VF CombineMaster oraz CombineMaster. VF CombineMaster stworzony z wykorzystaniem technologii VF, dającą korzyść w postaci wysokiej nośności na drodze w wyniku możliwości pracy z około 40% większym obciążeniem lub około 40% niższym ciśnieniu. Zastosowano w nim stopkę o prostokątnej drutówce - uzyskano zwiększoną moc na skutek wysokiego momentu obrotowego od felgi do opony, przełożyło się to na trakcję, łatwiejsze mocowanie oraz spowodowało zwiększenie wytrzymałości opony podczas dużego ugięcia ściany bocznej. W modelu CombineMaster użyto stopkę o heksagonalnej drutówce - kompaktowa stopka dla wysokich obciążeń zapewniająca maksymalna nośność karkasu odpowiadająca za brak uślizgów na styku opony i obręczy koła. Unikalna technologia N.flex wykorzystana w procesie produkcji odcisnęła swoje piętno na modelu VF CombineMaster oraz CombineMaster w postaci wyjątkowej wytrzymałości na uderzenia dzięki zwiększonej elastyczności karkasu oraz wysokiej wytrzymałości strukturalnej, polegającej na absorbowaniu energii uderzenia i przenosząc ją równomiernie na całą powierzchnię bieżnika bez ryzyka uszkodzenia opony. Opony wytworzone przy pomocy tej technologii są w stanie znieść najcięższe warunki, nie straszne są im nawet kamieniste drogi czy błotniste pola. Również za sprawą szybkiego powracania do standardowego kształtu po starciu z przeszkodą zapewniają niski poziom drgań i wysoki komfort jazdy. Aby zapewnić optymalną trakcję ogumieniu, stabilność w polu oraz większy przebieg na drodze skorzystano z technologii klocków d.fine, dzięki której powiększona została powierzchni klocków o 5 % w stosunku do zwykłych opon. Model VF CombineMaster charakteryzuje się jako tytan systematycznego obciążenia, z kolei CombineMaster niezawodnością oraz ochroną gleby.

  Infolinia:

  32 706 10 18