Strona główna>Artykuly>Skąd się wzięło najsłynniejsze logo opon marki Michelin

Skąd się wzięło najsłynniejsze logo opon marki Michelin

Skąd się wzięło najsłynniejsze logo opon marki Michelin

Skąd wzięło się najsłynniejsze logo marki Michelin ?

Można śmiało powiedzieć, że ludzik Michelin należy do najbardziej rozpoznawalnego logo na świecie. Każdy, kto tylko zobaczy postać wykonaną z białych opon nie ma wątpliwości, że reklamuje ona najsłynniejszą markę oponiarską - jednak czy wiadomym jest skąd w ogóle wziął się pomysł na taki charakterystyczny znak. Historia jest bardzo prosta i każdy z nas mógł być jej twórcą..

Dawno temu w Lyonie na targach, dokładnie w 1894 roku zagościli założyciele marki - Andre i Eduard Michelin. Spojrzeli oni na wieżę, która była wykonana.. z opon i doszli oni do wniosku, że przypomina ludzką postać. Brakowało tylko kilku elementów - twarzy, rąk i nóg. Pomysł ewoluował ponad 4 lata, aż w końcu ludzik Michelin, który otrzymał imię Bibendum, trafił na pierwsze plakaty reklamujące markę.

Łacina i nieco kubańskiego temperamentu

Początkowo reklamy Michelin były kierowane do usytuowanych obywateli, których było stać na pierwsze samochody. Tym samym, na plakatach reklamowych Bibendum palił drogie, kubańskie cygara, a hasła były pisane w łacinie.

Z czasem wygląd Bibenduma się zmieniał, jednak ciągle był biały - właściwie dlaczego ? Przecież opony są czarne. Odpowiedź jest prosta - w dawnych czasach miały one kolor biały, dopiero z czasem zaczęto dodawać sadzę i konserwanty do gumy, co zmieniło ubarwienie. Jednak ludzik Michelin nadal pozostawał nieskazitelnie biały.

Bibendum inny dla każdego kraju

Choć we Francji Bibendum nosił binokle i palił kubańskie cygara, nie oznacza, że wszędzie był taki sam. W Wielkiej Brytanii otrzymał tytuł "sir" i miał hełm, tarczę. W Afryce nosił strój Beduina, a na włoskich plakatach nie zabrakło pięknych kobiet w jego otoczeniu. Jednak z czasem stwierdzono, że trzeba zminimalizować otoczenie ludzika i mocno je ujednolicić na wszystkie rynki świata.

  Infolinia:

  32 706 10 18