Opony>Artykuły>Opony przemysłowe>Konstrukcja i serwis opon wielkogabarytowych
Konstrukcja i serwis opon wielkogabarytowych

Konstrukcja i serwis opon wielkogabarytowych

W niniejszym artykule przedstawionych zostanie kilka aspektów ważnych dla prawidłowego i bezpiecznego serwisowania opon wielkogabarytowych. Jedną z najważniejszych umiejętności, które powinien posiadać dobry sprzedawca opon wielkogabarytowych jest umiejętność, jak dobrać optymalnie oponę do warunków eksploatacji i dystansów pokonywanych przez maszynę. Niektóre opony, ze względu na swoją konstrukcję mogą w ciągu godziny pokonywać dystans 10 tysięcy metrów

Konstrukcja opon wielkogabarytowych

Opony radialne wielkogabarytowe mają bardzo podobną budowę co opony radialne ciężarowe. Różnią się przede wszystkim ilością i rodzajem zastosowanych materiałów. Jedyną istotną różnicą jest karkas radialny , który w oponach wielkogabarytowych posiada wysoko podniesione przewinięcie. W oponie radialnej wielkogabarytowej wygląda to jakby z boku opony były dwie warstwy linek stalowych, ale w rzeczywistości opony takie posiadają jedną warstwę przewiniętą przez drutówkę. W części której opona styka się z nawierzchnią znajduje się opasanie stalowe w ilości od 4 do 6 warstw, które różnią się w zależności od rozmiaru opony średnicą linek.

Opony diagonalne wielkogabarytowe również charakteryzują się tymi samymi właściwościami co opony diagonalne innych typów. Parzysta ilość warstw kordu nylonowego ułożona jest względem siebie pod odpowiednim kątem. Wytrzymałość karkasu określa ilość płócien PR, która nie jest rzeczywistą ilością warstw kordu.

Wymiana opon wielkogabarytowych

Opony do pojazdów budowlanych montowane są na felgach trzy lub pięcioczęściowych. Aby zmienić taką oponę potrzebny jest odpowiedni zestaw montażowy . Pojazd należy podnieść na podnośniku i zabezpieczyć podstawą osiową. Czynności serwisowe muszą odbywać się na zabezpieczonej podstawami maszynie budowlanej. Podczas spuszczania powietrza używamy płynu demontażowego, następnie należy uwolnić stopkę opony i zdemontować oponę z felgi. Natomiast przy montaży należy umieścić oponę na czystej, posmarowanej pastą do montażu feldze i przy użyciu zestawu montażowego docisnąć zewnętrzną stopkę tak głęboko, żeby możliwe było umieszczenie o-ringu, pierścienia sprężynowego ryglującego i klina zabezpieczającego.

Serwis i naprawa opon wielkogabarytowych

Ponieważ gabaryty opon często są bardzo duże obsługa tego typu pojazdów odbywa się w miejscu ich użytkowania. Serwisy mobilne zazwyczaj posiadają auta dostawcze wyposażone w : agregat prądotwórczy, sprężarkę, zestaw do montażu i demontażu opon, wózek paletowy, klucz z przekładnią, zestaw łyżek montażowych, podpory osiowe, podnośniki, kloce drewniane.

  Infolinia:

  32 706 10 18


Ustawienia

W każdej chwili możesz zmienić swoje preferencje dotyczące plików cookies w ustawieniach przeglądarki. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Analityka

Pliki cookie umożliwiają gromadzenie anonimowych informacji dotyczących aktywności użytkowników na stronie, co przekłada się na możliwość ciągłego doskonalenia naszego serwisu i sprawienia, że korzystanie z niego staje się bardziej intuicyjne.

Marketing

Analizujemy Twoje przeglądane treści i zakupy na naszej stronie, aby lepiej dostosować wyświetlane reklamy do Twoich zainteresowań. Dzięki temu prezentujemy Ci reklamy, które są bardziej przydatne i interesujące z Twojej perspektywy.