Strona główna>Artykuly>Opony do wózków widłowych Budowa i Konstrukcja Poradnik

Opony do wózków widłowych Budowa i Konstrukcja Poradnik

Opony do wózków widłowych Budowa i Konstrukcja Poradnik
Opony do wózków widłowych dzielimy na:

  • Opony dętkowe -tzw pneumatyczne opony o konstrukcji pompowanej. Warstwą wewnętrzną jest powietrze. Głowna zaletą takiego rozwiązania jest doskonały komfort prowadzenia pojazdu po każdej nawierzchni, nawet przy dużej prędkości wózka widłowego. Łatwo je się również montuje i są przeważnie dużo tasze niż opony pełne. Jednakże posiadają również wady. Szczególna wada tych opon że po przebiciu takiej opony czy uszkodzeniu do niczego się nie nadaję schodzi z niej powietrze i nie można kontynuować jazdy. Opony pneumatyczne do wózków widłowych są dużo mniej odporne na uszkodzenia mechaniczne oraz wykazują się niższą żywotnością niż opony pełne. Z dętkowych pneumatycznych głownie stosowane są opony o konstrukcji diagonalnej.

    Budowa takiej opony przedstawia rys poniżej . Całość to opona w której w środku jest umieszczona dętka i stosowany jest dodatkowo ochraniacz na felgę. Dodatkowo wybierając taką oponę powinniśmy się sugerować liczbą płócien im więcej warstw płótna PLY Rating tym jest mocniejsza i bardziej wytrzymała. Ma również większa ładowność co jest bardzo istotne przy wyborze opony do naszego wózka widłowego.



    Rys. budowa opony dętkowej.

  • Opony pełne

    Budowa takiego ogumienia jak sama nazwa sugeruję to produkt cały z gumy. Głowna zaleta takiego produktu to bardzo duża wytrzymałość i odporność na uszkodzenia mechaniczne. Po przebiciu np. gwoździem można go po prostu wyciągnąć i dalej kontynuować prowadzenie wózka widłowego. Kolejną zaletą takiego typu opony to znaczna ładowność. Nie musimy się martwić że opona pęknie gdy zostanie przeładowana tak jak w przypadku opony pneumatycznej. Wada takiej opony jedynie jest cena.

    Ze względu na strukturę i konstrukcje możemy podzielić je na:

    rys. opona elastyczna

    -elastyczne opona do wózka widłowego dwuwarstwowa, która w swojej budowie nie posiada warstwy amortyzującej jest cała lana z gumy. Typowa pełna opona. Najczęściej stosowana na równych powierzchniach , halach, równo utwardzonych. Cena takiej opony przeważnie jest niższa niż cena opony pełnej z warstwą amortyzującą. Jest dobrą alternatywą dla klientów dla których ważny jest aspekt ekonomiczny.

    rys. opona z warstwa amortyzującą

    -superelastyczne opona do wózka widłowego trój warstwa która w swojej konstrukcji posiada posiada dodatkową warstwę amortyzującą (SOFT). Gwarantuje ona bardzo dobre właściwości trakcyjne, lepsze odprowadzanie ciepłą oraz lepszy komfort prowadzenia wózka widłowego przez zmniejszenie liczby drgań. Opona jest lepsza od zwykłej opony elastycznej ale też również trochę od niej droższa. Jednakże wybierając je otrzymujemy najbrdziej zaawansowana oponę do wózka widłowego.

    Opony pełne dzielimy również na sposób montażu

    -typ standard przekrój takiego ogumienia jest symetryczny. Montowana jest w na dwóch typach felg np felga skręcana lub felga pierścieniowa (należy zastosować pierścień zabezpieczający)

    typ quick od zewnętrznej strony ogumienie posiada gumowy rant (tzw quick) który zabezpiecza oponę na feldze przed zsunięciem się. Montowana jest na na dwóch typach felg: felga bez pierścieniowa, felga pierścieniowa w tym przypadku nie stosujemy pierścienia zabezpieczającego.
Inne rodzaje opon do wózków widłowych

-niebrudzące są to specialne Opony do wózków widłowych które wykonane są ze specjalnej mieszanki gumy nie pozostawiającej praktycznie żadnych śladów na posadzce magazynowej , hali
Opony niebrudzące mogą być z powodzeniem stosowane w maszynach poruszających się po jasnych posadzkach.
Opony niebrudzące pęłne w tej wersji nie przewodzą prądu elektrycznego.. Dlatego konieczne jest odpowiednie uziemienie pojazdu. W niektórych branżach takiego typu opony są wymagane np. przez Sanepid.



Interesje cię oferta opon do wózków widłowych.
hurtopony

  Infolinia:

  32 706 10 18