Przystępując do montażu opon powinniśmy się zastanowić czy jesteśmy w stanie sami dokonać tej czynności. Ogólnie zalecane jest montaż opon tylko w wykwalifikowanych warsztatach wulkanizacyjnych. Pracę powinniśmy przekazać profesjonalistą. Przed przystąpieniem do montażu powinniśmy się zapoznać z warunkami montażu podanymi przez konstruktora które z reguły umieszczone są na boku opony.
Przy montażu opon powinniśmy przestrzegać paru wskazówek :
Należy montować nowe, lub mniej zużyte opony na tylną oś pojazdu :
Gdy posiadacz samochodu wymienia tylko dwie opony z czterech powiedzmy że na tyle było go stać , niezależnie od tego, czy auto ma napęd na tył, czy napęd na przód, zaleca się i jest ogólnie przyjęte że zakłada się nowe opony na tylną oś pojazdu. To zapewni nam znacznie większe bezpieczeństwo w sytuacjach kryzysowych – nagłe i ostre hamowanie, ostre zakręty, mokra nawierzchnia itp..),. Opony przednie w pojeździe niszczą się znacznie szybciej niż opony tylne, w szczególności w samochodach posiadających napęd na przód.
Należy rozróżnić montaż opon kierunkowych od opon asymterycznych
Opony asymetryczne są to opony które od niedawna są dostępne w klasie średniej ogumienia sprzedawanego przez koncerny oponiarskie. Opony asymetryczne jak wynika samej nazwy po przecięciu opony w profilu poprzecznym nie sa swoim odbiciem lustrzanym są asymetrynczne.
Opony asymetryczne inaczej się montuje niz opony kierunkowe. W przypadku montażu opon asymetrycznych nie jest istotny kierunek rotacji opony (jak w przypadku opon kierunkowych). Powinny być montowane zawsze właściwą stroną na zewnątrz.
Przeważnie na boku opony zanjduje sie napis w jez. Angielskim Outside, INSIDE, MOUNT THIS OUT SIDE. Paramter ten określa nam prawidłowa strone montażu opony.
Należy bezwględnie przestrzegać wskazówek podanych na oponie (ciśnienie, łądowność, indeks predkości...).